domingo, 18 de marzo de 2012

AVALUACIÓ INICIAL




 

 

Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)


TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __5____
  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Sí. Crec que la nostra societat gira al voltant de la tecnologia i la ciència i com més avenços féssim en aquests àmbits més prosperarem econòmicament.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No, no estic d’acord amb aquesta afirmació. Penso que no es pot tenir mai una neutralitat ideològica envers les diferents tecnologies.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Els nostres alumnes viuen envoltats de tecnologies de la informació, és el seu dia a dia, la seva “moda” i crec indispensable que estiguin dins l’àmbit educatiu; no com una assignatura més sinó que estigui a totes les assignatures, que sigui una eina diària.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
La gran quantitat d’informació que tothom té al seu abast, la facilitat amb que la troba.


  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
La tecnologia educativa és la practica de diferents aspectes educacionals però amb el soport de les TIC. L’objecte d’estudi és la tècnica que s’utilitza per a fer certes coses.


  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
El coneixement es transmet de mestre a alumne, amb una explicació oral, en canvi el coneixement es construeix quan el mestre guia a l’alumne i ell, aplicant diverses tècniques arriba a construir el seu propi coneixement.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea
Hi estic d’acord. Els factors externs de l’alumne, com és el cas del context, farà que tingui uns certs coneixements o idees d’aquella cosa.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
No hi havia pensat mai però crec que seria una forma de sentir-nos més propers i que podria afavorir l’aprenentatge

  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Crec que la majoria dels que ens movem per la educació tenim certs coneixements (ho això espero) ja que són indespensables per a mi al dia a dia. El que no tinc clar és si ara mateix compleixo tots els requisits del pla docent, és per això que amb aquesta assignatura hi vinc amb ganes, sé que puc aprendre i que em serà útil per ampliar els meus coneixements a nivell tecnològic.

  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
Crec que podria defensar-les ja que és allò en què jo crec tot i que no té per què ser l’encertat. Tal com he explicat en les meves aportacions ens trobem davant d’una societat que canvia constantment i tot allò que no ho fa deixa de ser interessant. És per això que crec que els meus esquemes poden canviar en un futur proper i perquè no, poden fer-ho a millor. M’agrada sentir noves propostes i si les considero útils les faig meves i les aplico.
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: _4_____
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___10_____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __10___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: _8____
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 4_____
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___5____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: _7_____
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: __10______
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ____10____


   
Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
Aquesta activitat em fa pensar què puc aprendre molt durant l’assignatura i que em serà de molta utilitat degut a la temàtica que he anat fullejant. Em fa també la impressió que m’ho hauré de treballar molt i que em farà pensar amb les coses. Ara, sé d’on parteixo i espero arribar molt lluny.

3 comentarios:

  1. Bon dia Andrea!
    Tinc curiositat per a saber, en la pregunta CC2 - Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors-, de qui aprens? ja que has posat un 4.
    gràcies!
    :)

    ResponderEliminar
  2. Bona tarda Andrea,

    He estat revisant les teves valoracions inicials i la veritat és que jo vaig exposat opinions semblant a les teves.
    No obstant això, a aquestes alçades de l'assignatura si haguessis de tornar a contestar la pregunta 6 referent a la transmissió del coneixement, posaries el mateix?

    ResponderEliminar
  3. Hola Andrea,

    Revisant la teva avaluació inicial he vist que en la pregunta TC1 l'has valorat amb un 10; i de fet jo també la vaig valorar amb un 10. Però ara penso, realment els professionals de l'educació hem de ser competents en en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement? O potser hauriem de ser competents en tècniques que asseguressin la construcció del coneixement per part de l'alumnat? Què en penses?

    ResponderEliminar